Самореалізація

Градації станів свідомості в класичній йозі. П’ять модифікацій

Як філософія йоги визначає модифікації читти?Виділяється п’ять станів читти-уваги в контексті цілей йогічної практики.1. КшиптаКшипта-це неспокійний стан.

У ньому проявляється діяльний рух енергії раджаса, спрямованої на матеріальний добробут і пошук насолод. У цьому стані розум метається між цілями і об’єктами своїх бажань. Отже, скаче увагу від об’єкта до об’єкта і концентрація на них робить споглядання і самоаналіз неможливими.

2. Мудхадепресивний, пригнічений і тупий стан. В розумі міцно домінує тамас (інертний початок і сила).

Робити така людина нічого не може, Та й не хоче. Він перебуває в апатичному і сонному самопочутті.Джерело фото: pixabay.

com3. Вікшіптахарактеризується неуважністю. Чітта стає нестійкою і мінливою через занепокоєння, розладів та інших проявів психоемоційної природи.

Різні неприємності і вроджені дефекти надають на чітту сильний вплив.Перераховані вище стану не годяться для практики споглядання. Кожне з них обтяжене вантажем турбот і проблем матеріального плану, а сама людина жадає тільки приємного і намагається уникнути травмуючого.

4. ЭкаграЭкагра стан добрий. У ньому присутній єдине прагнення, спрямоване до високої мети.

У подібному настрої переважає енергія саттви. Раджасична сила подолала тамасичну інерцію. Увага отримує стійкість і здатність до безперервного зосередження.

Джерело фото: pixabay. com5. Нуруддхакульмінація зусиль.

Чітта повністю очищена. Потік її змін зупинений. Свідомість робиться безперервним і постійним.

Це електричний струм, що протікає безперешкодно і з мінімальним опором.У всіх перерахованих п’яти модифікаціях Чітта сконцентрована. Без концентрації неможливо переживати різні стани.

Пригніченість, по суті, ніщо інше, як концентрація на небажаних і руйнівних елементах.Самадхі – це сама витончена форма прояву чітти.Кожна зазнає читтою трансформація залишає помітний слід, якусь тенденцію в латентній формі, здатну проявлятися у вигляді свідомих станів.

Джерело фото: pixabay.сомйогіческій практик не просто “не поливає” погані тенденції і прояви. Він досконально розбирається в них і знищує повністю.

Якщо цього не зробити, вони знову можуть пустити бур’яни. Коли Індивідуальна Чітта виявиться вільною від усіх небажаних змін, вона стане абсолютно врівноваженою, чистим і незамутненим дзеркалом, здатним до неспотвореного відображення.Отже, коли Чітта повністю врівноважена, то відбувається прозріння в те, що і пізнає, і пізнаване, і сам процес пізнання не більше, ніж трансформації самої читти.

Дзеркало залишається незамутненим. Чітта приймає форму конкретного об’єкта і стає такою, як і сам об’єкт, об’єкт сам по собі, а не просто його ілюзорне відображення.Ще статті на цю тему:градації станів свідомості в класичній йозі.

Читтаградації станів свідомості в класичній йозі. П’ять затьмарень-двоїстий умДжняна-йога: шлях міського людинаметод дії на шляху джняна-йогікак метод джняна-йоги працює на практиці. Частина 1.

Неупередженістькак метод джняна-йоги працює на практиці. Частина 2. Практичний альтруїзмяк метод джняна-йоги працює на практиці.
Частина 3. Відсутність хаотичного мисленнядія або без-действіепуть до недвойственности умаС вдячністю прочитав, Андрій Вл.

Related posts

Leave a Comment